V zimskem času z našo trato ne bo veliko dela (odpadlo listje ste odstranili že v jeseni), saj tudi travnih površin ne uporabljamo tako kot med letom. Vendar pa lahko na trati vseeno pride do poškodb, zato preberite naše nasvete za zimsko vzdrževanje.

Trava pod ledom

Le poredkoma se zgodi, da pozimi našo trato ali del nje prekrije led, včasih pa čez led zapade tudi sneg. Trava pod ledom ostane brez kisika in pomrzne in če to traja mesec dni ali celo dlje, lahko pride do resnih poškodb travne ruše. Problem je celo še večji, če se mikroklima pod ledom stalno spreminja – od vode (zaradi taljenja), pa do ponovne zamrznitve. To se dogaja v primeru, če je led prozoren in sončni žarki sežejo prav do trave. Če na ledu leži sneg, so temperature pod ledom bolj stabilne in travno okolje nekoliko bolj prijazno.

Kaj storiti?
– odstranite led z drobljenjem in odvozom s trate;
– po ledu posujete ustrezno, neagresivno organsko gnojilo, po možnosti temne barve, ki bo vpijalo toploto sončnih žarkov in pripomoglo k hitrejšemu taljenju ledu;
– mirno počakajte do pomladi in popravite nastalo škodo;

Na srečo je trava zelo vzdržljiva in kljubuje še tako ekstremnim pogojem. Njena sposobnost regeneracije je izjemno visoka, če pa odmre, jo enostavno dosejte.

Hoja po snegu in zamrznjeni travi

Večinoma po trati hodimo vedno po isti gazi, po isti poti. Tam boste, predvsem proti koncu zime, ko se sneg že tali in je snežna odeja tanka, sneg zbili in iz trave iztisnili zrak. Ta del bo torej bolj vlažen, bolj dostopen za bolezni, površina bo postala blatna …

Če snega ni in je trata zamrznjena, ne hodite po njej, saj liste trave enostavno zlomite. Na prelomljenem delu travne bilke nastane rana, skozi odprte celice pa imajo bolezni enostaven, lahek in hiter dostop do rastline.

Tudi orodje in stroji potrebujejo zimsko nego

Ko ste opravili vsa potrebna dela za varno prezimitev vaše trate, se lotite še vrtnega orodja in kosilnice ali stroja za redčenje. Orodje in kosilnico skrbno očistite in namažite s tanko plastjo motornega olja. Na motorju kosilnice zaprite dovod goriva in vžgite motor, ki naj teče, dokler goriva ne zmanjka. Odstranite preostalo gorivo iz rezervoarja in uplinjača. Odstranite svečko in v odprtino vlijte 2-3 cl motornega olja SAE 10. Nekajkrat potegnite zaganjalno vrv in ponovno privijte svečko. Kosilnico podmažite in preglejte stanje olja v motorju. Po potrebi olje zamenjajte oz. dolijte.

Če ima kosilnica električni zaganjalnik, odklopite priključna kabla akumulatorja (najprej minus kabel). Očistite kontakte (žlica jedilne sode na 4 litre vode) in jih zaščitite s tekočino za zaščito priključkov. Najmanj enkrat mesečno polnite akumulator.

Orodje in stroje očistite in hranite v suhem prostoru.

Brušenje kosilnih nožev kosilnice

Pozimi imamo morda več časa in se lahko lotimo brušenja nožev kosilnice, saj brez tega ne bo potrebnega gladkega reza. Travno bilko moramo dejansko odrezati in ne odbiti, odtrgati! Rez mora biti gladek (ne scefran) – potem ne porjavi, trava je lepša na pogled in predvsem bolj zdrava in odporna proti boleznim.

Svetujemo, da nože brusite vsaj dvakrat na kosilno sezono.

Pri rotacijskih kosilnicah imamo le en nož, z reziloma na vsaki strani. Odvijte rezilni nož in ga s fino pilo za železo nabrusite. Brusilni kot naj ostane enak, nož pa uravnotežen, kar preizkusite tako, da nož nataknete na izvijač in če se ne obrne, ni v ravnotežju (možne vibracije kosilnice). Če ni uravnotežen, potem tisti del, ki se je premaknil v spodnji položaj, še dodatno popilite. Nož trdno pritrdite nazaj, da se ne more odviti.

Nože vretenaste kosilnice (noži na vretenu in spodnji nož) nabrusite z vrtenjem kosilnega vretena nazaj in mazanjem nožev vretena z brusilno pasto, ki jo nanašate s čopičem. Spodnji nož počasi pritegujte, tako, da se noži brusijo med seboj. Nabrušenost preizkusimo z odrezom papirja, ki ga mora kosilni element gladko odrezati.

Če pa nimate dovolj volje ali časa, nas pokličite in nože vam bomo nabrusili mi!